Meble.com.pl - komfort na miarę

Lite drewno w modzie - zainteresowanie rośnie

  • Autor: Diana Iwanczewska
  • 27 gru 2013 18:02

Zauważalnie wzrasta zainteresowanie odbiorców meblami z litego drewna. Uwaga producentów tego typu wyrobów coraz częściej koncentruje się więc na rynku krajowym.

Rosnącą aktywność producentów mebli z litego drewna w poszukiwaniu odbiorców z rynku krajowego można było zauważyć m.in. na tegorocznych targach „Meble” w Poznaniu. Zadebiutowała np. firma Drewpol (marka meblewoskowane.pl). Do tej formy prezentacji i promocji powróciło też przedsiębiorstwo Carpenter Brothers, które własne meble z litego drewna sygnuje nazwą Bel-via. Przyczyną rosnącej aktywności jest zauważany, rosnący popyt na produkty naturalne: wykonane z litego drewna, często też wykańczane naturalnymi komponentami. Na źródło tego zjawiska przedsiębiorcy wskazują rosnącą świadomość klientów co do ekologicznych parametrów produktu, a także upodobania estetyczne Polaków. Meble wykonane z najbardziej naturalnego i tradycyjnego materiału, jakim jest drewno – zarówno te o klasycznych formach, jak też w stylu nowoczesnym – po prostu podobają się.

Produkt doceniony

Firma Wutkowscy meble z litego drewna produkuje od ponad 20 lat. Obecnie ma odbiorców na terenie całego kraju, a także w Unii Europejskiej. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, na przełomie lat można jedynie zauważyć delikatne zmiany we wzornictwie. Z kolei właścicieli białostockiego salonu Mega House do rozpoczęcia działalności w zakresie produkcji i sprzedaży wyłącznie mebli z litego drewna skłoniły własne preferencje estetyczne. Zanim rozpoczęliśmy działalność nie badaliśmy popytu na meble drewniane – mówi Iwona Duchnowska, właścicielka salonu. – Po prostu lubimy meble z drewna i chcieliśmy się zająć ich produkcją oraz sprzedażą. Okazuje się, że trafiliśmy w zapotrzebowanie rynku lokalnego, bo mamy coraz więcej klientów. Działający od ponad roku punkt handlowy oferuje zarówno produkty o stylistyce tradycyjnej, jak też nowoczesnej. Co ważne, oferowane przez Mega House produkty powstają z litego drewna sosnowego uszlachetnianego woskiem. Jeszcze kilka lat temu odbiorcy byli dość nieufni w stosunku do woskowania. Teraz ta sytuacja zmienia się na korzyść zarówno producentów, środowiska naturalnego, jak też użytkowników – głównie ze względu na aspekt zdrowotny i niższą niż w przypadku produktów lakierowanych emisję formaldehydu.

Z zagranicy do kraju

Nieco inne doświadczenia mają takie firmy, jak Beeks Furniture, Carpenter Brothers, czy Drewpol. Zaczynały one wiele lat temu od sprzedaży mebli drewnianych za granicę. Także dziś znaczący udział w ich sprzedaży stanowi eksport. Rynek się jednak zmienia, a działania wymienionych firm zaczynają się koncentrować na pozyskiwaniu partnerów handlowych w Polsce. Firma Drewpol (marka meblewoskowane.pl) meble z litego drewna sosnowego produkuje od 17 lat. Trafiają one do odbiorców z całej Europy. Obecnie coraz ważniejsze stają się kontakty z polskimi klientami. W związku z migracją zarobkową i powrotami do kraju, zmienia się mentalność Polaków – wyjaśnia Katarzyna Stec z firmy Drewpol. – Podpatrują oni tendencje zagranicą i zaczynają preferować produkty naturalne. Interesują ich detale: rodzaj wykończenia, zastosowane okucia. Myślę, że stąd zainteresowanie naszymi meblami, wykańczanymi woskami naturalnymi. Jako jeden z powodów zainteresowania odbiorców, wskazuje także aspekt nowości. Woskowanie nie jest może metodą nową, jednak stosunkowo mało rozpowszechnioną na polskim rynku. Za dotychczas najbardziej intensywny sezon sprzedaży Katarzyna Stec uważa przełom lat 2005 i 2006. Firma regularnie stara się rozwijać sieć dystrybucyjną. Do końca br. liczba placówek handlowych na terenie kraju ma się zwiększyć do 20.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER MEBLE.COM.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu Meble.com.pl codziennie w Twojej skrzynce

WNĘTRZA