Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Komoda H Long marki Do_M. Fot. Do_M

Komoda H Long marki Do_M. Fot. Do_M

  • Autor: mg
  • 29 sty 2019 09:40 (aktualizacja: 30 sty 2019 13:06)

Meble do niewielkich wnętrz - propozycje polskiej marki

Coraz częściej w trakcie procesu projektowego designerzy współpracują z socjologami, a produkcję poprzedzają badania potrzeb osób, które urządzają swoje mieszkania. Z tego typu praktyk korzystają także młode polskie marki meblarskie.

Tego typu podejście do procesu projektowego nie jest obce między innymi projektantom młodej polskiej marki Do_M. Przygotowali oni badanie w formie pogłębionych wywiadów, dzięki któremu okazało się, że wybór mebli do polskich domów czy mieszkań jest procesem złożonym, a funkcjonalność jest przedkładana ponad estetyczne preferencje. Efektem badań było opracowanie koncepcji, która jest wypadkową tymczasowości, sytuacyjności, preferencji estetycznych i upodobań osób właśnie się meblujących. Określona została grupa docelowa - ludzie urządzający mieszkanie oraz często zmieniający miejsce zamieszkania. Część wywiadów prowadzili sami projektanci, odwiedzając mieszkania potencjalnych użytkowników, dowiadywali się, z jakimi problemami borykają się ludzie, którzy już niebawem będą podejmowali decyzje zakupowe. Okazało się, że dla grupy docelowej najważniejsza jest funkcjonalność mebla, rozumiana w wymiarze ergonomii, elastyczności, uniwersalności i udogodnień. Meble mają spełniać swoją funkcję, istotnym aspektem jest również estetyka i uniwersalność mebla. A jaki styl jest najbardziej pożądany? Zdecydowanie skandynawski, czyli połączenie nowoczesności z minimalizmem.

Dokładnie 4 października 2013 roku odbyło się pierwsze spotkanie, podczas którego projektanci i reprezentanci producentów mebli starali się wypracować założenia projektowe do nowej koncepcji mebli pod marką Do_M. Już miesiąc później odbyło się drugie spotkanie zespołu, podczas którego określono strategię marketingową służącą wprowadzeniu nowej kolekcji mebli na rynek. W spotkaniu uczestniczyli młodzi projektanci warsztatów Dobry Tydzień Projektanta w Dobrodzieniu oraz socjologowie Uniwersytetu Opolskiego. W tym przypadku socjologowie byli odpowiedzialni za analizę rynku konsumenckiego dla opracowywanych koncepcji. W 2016 roku podczas targów "Meble Polska" nastąpiła oficjalna premiera marki Do_M. 

Z założenia, meble Do_M mają być polską alternatywą dla produkowanych masowo mebli, które można znaleźć w większości domów.

Zdecydowanie zwracamy się do prostych i funkcjonalnych mebli w klimatach skandynawskich, a także tak dzisiaj popularnych mebli z lat 60. A czemu akurat drewno? Staramy się zachować "szczerość" materiałów, a także korzystać z surowców naturalnych nisko przetworzonych. Poza tym drewno dodaje ciepła wnętrzom - dodaje Martin Czyrnia.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ