Meble.com.pl - komfort na miarę

Property Forum 2015. Prowadzący Wojciech Kuśpik oraz paneliści: Ireneusz Węgłowski, Magdalena Seutowska, Wojciech Liszka oraz Wiesław Likus. Fot. PTWP

Property Forum 2015 - relacja z panelu dyskusyjnego

  • Autor: Katarzyna Masłowska
  • 01 paź 2015 09:08 (aktualizacja: 01 paź 2015 09:09)

Przedmiotem dyskusji trwających w czasie dwudniowego Property Forum 2015, które odbyło się w dn. 28-29 września br. w Warszawie były rynek inwestycyjny, nowoczesne biura, centra handlowe, hotele - czyli szeroko pojęte nieruchomości komercyjne.

Wydarzenie przyciągnęło uwagę około 1.000 gości zainteresowanych kierunkami rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. W blisko 20 sesjach tematycznych uczestniczyło 120 prelegentów. 

Głównym wnioskiem, przewijającym się na każdym z paneli jest fakt, że Polska nadal stanowi bardzo atrakcyjny rynek inwestycyjny dla nieruchomości komercyjnych. Jasne i ciemne strony inwestowania nad Wisłą, jak również panel, w którym szczegółowo omawiano inwestycje w Warszawie, to tematy, które cieszyły się szczególnym zainteresowaniem. Puentą spotkań jest stwierdzenie, że mamy jeszcze wiele pracy na linii inwestor-państwo. Najtrudniejszym zadaniem jest zmiana opinii publicznej na temat inwestorów czy deweloperów, którzy nadal są postrzegani w bardzo niekorzystnym świetle. Kluczowe wydaje się też konstruowanie przejrzystych norm prawnych, które ułatwią pracę urzędników zajmujących się procesami inwestycyjnymi w miastach.

Na jednym z paneli dyskusyjnych, zatytułowanym: „Hotele: Dobry event wszystkim się opłaca – rynek MICE w Polsce”, prowadzonym Wojciecha Kuśpika, Prezesa Zarządu Grupy PTWP dyskutowano o turystyce biznesowej. Zgodnie ze statystykami zaprezentowanymi przez Krzysztofa Celucha, kierownika Poland Convention Bureau, turystyka biznesowa związana z rynkiem konferencji i targów ma w Polsce ogromny potencjał. Ten segment to obecnie w Polsce ok. 1,5–2 % PKB, natomiast w Europie Zachodniej sięga nawet 4% PKB.

Uczestnicy dyskusji zatytułowanej „Hotele: Dobry event wszystkim się opłaca – rynek MICE w Polsce”, zgodzili się ze zdaniem Wiesława Likusa z Holding Liwa, że spotkania biznesowe, takie jak konferencje i targi to najtańsza forma promocji poszczególnych miast, czy nawet całego kraju. Jak zgodnie stwierdzili prelegenci, rozwój infrastruktury, propozycje instytucji kultury (oper, teatrów, galerii, muzeów) oferta restauracji i sklepów, dostępnych w mieście, w którym odbywa się event to kluczowy czynnik rozwoju turystyki biznesowej. Silnie podkreślał to również Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbis SA zwrócił uwagę, że rozwój rynki MICE musi być bardzo mocno związany z infrastrukturą transportową, hotelową, gastronomiczną oraz wieloma innych branżami, które współpracują z organizatorami imprez.

„W związku z tym musimy bardzo uważać na rozwój tego sektora, tak aby odbywał się równolegle z innymi uczestnikami tego rynku” – podkreślił. Bezpośrednia współpraca wszystkich podmiotów turystki biznesowej, czyli centrów targowych, organizatorów konferencji, hotelarzy, podmiotów samorządowych oraz miast będzie kluczem do rozwoju tego segmentu rynku. A jest o co walczyć, ponieważ klient biznesowy jest klientem wydającym około 30% więcej niż turysta indywidualny.

Ważnym głosem w dyskusji o potrzebie konsolidacji sił różnych podmiotów rynku turystyki biznesowej było zdanie Magdaleny Sekutowskiej, dyrektor ds. rozwoju, Europa Wschodnia, Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre, która uważa, że Polska ma ogromny potencjał, którego absolutnie nie wykorzystuje. Widać to po braku komunikacji pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi rozwojem rynku MICE.

Organizatorem wydarzenia była redakcja portalu propertynews.pl wraz z wydawcą, Grupą PTWP.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER MEBLE.COM.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu Meble.com.pl codziennie w Twojej skrzynce

WNĘTRZA