×
Subskrybuj newsletter
dobrzemieszkaj.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNER PORTALU
Meblowe hity 2005 roku - ranking redakcji „Rynek Mebli”

Meblowe hity 2005 roku - ranking redakcji „Rynek Mebli”

Autor:
Dodano: 27 lut 2006 00:00

W styczniu br. redakcja „Rynku Mebli” przeprowadziła ankietę, której celem było wyłonienie najczęściej sprzedawanych produktów w salonach meblowych w 2005 roku.


W rankingu wzięło udział ponad 100 salonów meblowych z całej Polski. Ankietowani typowali najlepiej sprzedające się produkty w 2 kategoriach: meble tapicerowane i meble skrzyniowe. O pozycji w zestawieniu decydowała liczba głosów oraz kolejność typowania.

Meble skrzyniowe

W kategorii meble skrzyniowe pierwsze miejsce zajął zestaw „Kent” firmy Black Red White (5,7% głosów). Kolejnymi pod względem ilości sprzedaży produktami w ub.r. były zestawy „Kasell” Bydgoskich Fabryk Mebli oraz „Duo” Kolekcji Mebli Klose (ten ostatni wg rankingu „Rynku Mebli” był najczęściej sprzedawanym produktem w 2004 r.). Wśród klientów dużym powodzeniem cieszą się też kolekcje Fabryk Mebli Forte. Aż 3 wyroby tej firmy – „Aramis”, „Rejtan” i „Sellene” – zostały uznane przez respondentów za produkty dobrze sprzedające się w minionym roku („Aramis” zajął 4. miejsce w rankingu „Meblowe hity sprzedaży 2004 r.”).

Oprócz wymienionych wyżej programów ankietowani przedstawiciele salonów meblowych wskazywali m.in. zestawy „Romeo i Julia” oraz „Imperium” (producent – Vox Industrie) oraz chińskie meble Red Apple (dystrybutor – KPM Agata). Dużą popularnością cieszyły się również zestawy: „Dallas” Meblarskiej Spółdzielni Pracy Dąb, „Monroe” i „Amaro” Mazurskich Mebli International, „Da Vinci” Mebli Mikołajczyk (3. miejsce wśród hitów sprzedaży w 2004 r.),  „Brighton” Piotrkowskich Fabryk Mebli oraz system komód „KK” firmy Szynaka-Meble.

W zestawieniu zwraca uwagę silna pozycja firmy Black Red White. O ile przed rokiem wśród hitów sprzedaży nie znalazł się żaden mebel firmy z Biłgoraja, tym razem w zestawieniu mamy aż 3 systemy tego producenta. Skuteczną strategię sprzedaży przyjęły również Bydgoskie FM oraz FM Forte.

Z opinii zebranych wśród przedstawicieli salonów meblowych wynika, że w ubiegłym roku na wolumen sprzedaży wpłynęły: oryginalne wzornictwo, duża funkcjonalność, szeroki wybór brył oraz wysoka jakość wykonania. Najważniejszym kryterium determinującym decyzję o zakupie mebli skrzyniowych pozostaje cena – zwraca na nią uwagę aż 90% klientów salonów meblowych.

Meble tapicerowane

O ile w przypadku mebli skrzyniowych respondenci nie mieli problemów z określeniem, które produkty sprzedawały się najlepiej, to w kategorii meble tapicerowane pojawiały się trudności ze wskazaniem konkretnych modeli. Dużą liczbę głosów oddano na zestawy znajdujące się w ofercie mniejszych zakładów produkcyjnych. O dużym rozdrobnieniu tego rynku świadczy również fakt, że aż 90 zestawów wypoczynkowych otrzymało po jednym głosie. Jednocześnie tylko 9 modeli spośród 166 wskazanych przez przedstawicieli salonów uzyskało więcej niż 2 głosy.

Najwięcej głosów (4,8%) uzyskał komplet „Jocker” z oferty firmy BFM-Etap. Nieznacznie mniejszą liczbę wskazań otrzymał inny mebel tego samego producenta – „Andrea” (3,6%). Trzecie miejsce w zestawieniu zajęły ex aequo 2 zestawy wypoczynkowe – „Kanon” (Meblotap) i „Oliwia E” (Unimebel) – obydwa uzyskały po 3% głosów. Wśród pozostałych mebli tapicerowanych respondenci wymieniali m.in. zestaw „Kenya” firmy HF Helvetia Furniture, a także modele „Eureka” i „Rowsan” z oferty firmy Meble Wajnert.

O silnej pozycji firmy BFM-Etap na rynku mebli tapicerowanych świadczy fakt, że w zestawieniu znalazły się aż 4 jej produkty. Wysoką sprzedaż odnotowały również meble firmy Wajnert. Sprzedawcy twierdzą, że produkty tej firmy są często kupowane, ponieważ dobrze komponują się w małych mieszkaniach. Dużą popularnością nadal cieszy się „Kanon” – najlepiej sprzedający się mebel tapicerowany I półrocza 2005 roku (wg rankingu „Rynku Mebli”, nr 4/2005) Wysoką pozycję w zestawieniu uzyskała również „Oliwia E” z oferty firmy Unimebel. Producent nie wyraził jednak zgody na prezentację produktu na łamach naszego pisma, tłumacząc swą decyzję obawą przed ewentualnymi próbami podrabiania jego wyrobów.

Według przedstawicieli salonów, decydując się na zakup mebli tapicerowanych klienci kierują się najczęściej ich funkcjonalnością oraz możliwością wyboru atrakcyjnych tkanin obiciowych. Cena jest tu czynnikiem drugorzędnym – reprezentanci salonów twierdzą, że kupujący są w stanie zapłacić więcej za zestaw wypoczynkowy z funkcją spania, który będzie służył im przez wiele lat.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News

Komentarze

Zaloguj się