Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor:
  • 08 maj 2006 00:00

Biuro w domu - oferta produktów jest bardzo szeroka

Zainteresowanie indywidualnych klientów meblami biurowymi spełniającymi wymagania aranżacji typu home office w porównaniu do sprzedaży kontraktowej jest oceniane przez producentów i importerów jako nieduże. Jednak wiele firm oferuje meble tego typu.

Wiele osób często zmuszonych jest pracować w domu. Zdarza się też, że taki tryb pracy jest konsekwencją świadomego, wolnego wyboru. Temu rozwiązaniu sprzyja nasza epoka, w której duże znaczenie ma, z jednej strony tempo narzucane przez pracodawców, z drugiej realizacja potrzeby bycia w domu. Oczywiście jest to zauważane przez producentów mebli biurowych, którzy potrafią wyciągać wnioski z tej sytuacji i dać odpowiedź produktową. Waldemar Badowski z Fabryki Mebli Biurowych MDD uzasadnia tworzenie rozwiązań typu home office: W dobie wysokich wymagań stawianych pracownikom, szybkiego tempa rozwoju współczesnego świata, ludzie bardzo często decydują się na wykonywanie obowiązków zawodowych poza miejscem pracy. Ciągły wzrost wydajności i dążenie do sukcesu powodują, że pracownicy kontynuują swoje zadania w domu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom tych klientów firmy oferują meble do pracy w warunkach domowych.

W domu, ale gdzie?

Mimo że praca w domu, po godzinach, jest powszechna, umeblowanie domowych stanowisk pracowniczych i gabinetów nie jest tak popularne, jak mogłoby się wydawać. W domu często pracuje się „przy okazji” – przy kuchennym lub jadalnianym stole. Jednak wiele osób, być może nawet coraz więcej, decyduje się na aranżację miejsc przeznaczonych wyłącznie do pracy.

Sama idea kreowania przestrzeni w duchu home office powstała już dawno. O jej debiucie i ewolucji przypomina Krzysztof Kasprowicz, dyrektor generalny GDB Polska: Home office to dzisiaj już dość stara koncepcja pracy biurowej. Pojawiła się w Stanach Zjednoczonych na przełomie lat 80. i 90. XX wieku, jako odpowiedź na upowszechnienie się tzw. telepracy, polegającej na spełnianiu zawodowych obowiązków w domu, przy jednoczesnym zachowaniu większości przywilejów pracowniczych. W tym czasie na europejskim rynku mebli biurowych rozpoczął się poważny kryzys. Tutejsi producenci mieli nadzieję, że zostaną wprowadzone prawne regulacje, nakazujące wyposażanie domowych biur w odpowiednie meble i dzięki temu popyt na ich produkty wzrośnie. Nadzieje te okazały się płonne. Pracodawcy inwestowali w elektroniczno-techniczną część wyposażenia biura domowego, wybór mebli pozostawiając w gestii pracowników, którzy oczywiście nie inwestowali w drogie sprzęty. Niemniej jednak od tamtej pory każda licząca się firma ma w ofercie wyposażenie typu home office, na ogół dużo lepsze od tego, które można nabyć w marketach meblowych.

Oferta home office

Klienci poszukujący mebli biurowych do domu zwracają szczególną uwagę na ich kolorystykę. Wybierają zazwyczaj dyskretne i neutralne pastele, dobrze komponujące się we wnętrzach domów i niewielkich, kameralnych biur. Najważniejszą cechą tego typu mebli jest jednak rozmiar. Niewielkie gabaryty w połączeniu z maksymalnym skondensowaniem funkcji w jednym meblu decydują o jego przydatności do aranżacji domowego miejsca pracy. Często są to rozwiązania mobilne, ponadto wyróżniające się stylistyką odmienną od typowo biurowej, czy też gabinetowej. Ważną kwestią jest możliwość wkomponowania tych mebli w domowy wystrój wnętrz. Dlatego muszą być neutralne wzorniczo, a ich charakter powinien być łagodniejszy, niż wyposażenia biurowego.

Najczęściej sprzedawane są biurka, wieże multimedialne i kontenery. Natomiast krzesła i fotele dobierane do mebli home office często pochodzą z kolekcji obejmujących produkty przeznaczone do wyposażenia wnętrz mieszkalnych, np. kuchni i jadalni. Jest to wynik dążenia do osiągnięcia spójności stylistycznej i konsekwencji projektowej we wnętrzach. Meble te najlepiej sprzedają się z ekspozycji, ponieważ klient może je obejrzeć i przekonać się bezpośrednio do zastosowanych rozwiązań.
Osobną grupę produktów stanowią meble przeznaczone do aranżowania domowych gabinetów i bibliotek. Trzeba przyznać, że w tego typu aranżacjach często sprawdzają się profesjonalne meble biurowe i menedżerskie, które są stylistycznie dopasowane do przewidywalnego charakteru wnętrz ekskluzywnych domów i rezydencji.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ