×
Subskrybuj newsletter
dobrzemieszkaj.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNER PORTALU
Biuro w domu - oferta produktów jest bardzo szeroka

Biuro w domu - oferta produktów jest bardzo szeroka

Autor:
Dodano: 08 maj 2006 00:00

Zainteresowanie indywidualnych klientów meblami biurowymi spełniającymi wymagania aranżacji typu home office w porównaniu do sprzedaży kontraktowej jest oceniane przez producentów i importerów jako nieduże. Jednak wiele firm oferuje meble tego typu.

Wiele osób często zmuszonych jest pracować w domu. Zdarza się też, że taki tryb pracy jest konsekwencją świadomego, wolnego wyboru. Temu rozwiązaniu sprzyja nasza epoka, w której duże znaczenie ma, z jednej strony tempo narzucane przez pracodawców, z drugiej realizacja potrzeby bycia w domu. Oczywiście jest to zauważane przez producentów mebli biurowych, którzy potrafią wyciągać wnioski z tej sytuacji i dać odpowiedź produktową. Waldemar Badowski z Fabryki Mebli Biurowych MDD uzasadnia tworzenie rozwiązań typu home office: W dobie wysokich wymagań stawianych pracownikom, szybkiego tempa rozwoju współczesnego świata, ludzie bardzo często decydują się na wykonywanie obowiązków zawodowych poza miejscem pracy. Ciągły wzrost wydajności i dążenie do sukcesu powodują, że pracownicy kontynuują swoje zadania w domu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom tych klientów firmy oferują meble do pracy w warunkach domowych.

W domu, ale gdzie?

Mimo że praca w domu, po godzinach, jest powszechna, umeblowanie domowych stanowisk pracowniczych i gabinetów nie jest tak popularne, jak mogłoby się wydawać. W domu często pracuje się „przy okazji” – przy kuchennym lub jadalnianym stole. Jednak wiele osób, być może nawet coraz więcej, decyduje się na aranżację miejsc przeznaczonych wyłącznie do pracy.

Sama idea kreowania przestrzeni w duchu home office powstała już dawno. O jej debiucie i ewolucji przypomina Krzysztof Kasprowicz, dyrektor generalny GDB Polska: Home office to dzisiaj już dość stara koncepcja pracy biurowej. Pojawiła się w Stanach Zjednoczonych na przełomie lat 80. i 90. XX wieku, jako odpowiedź na upowszechnienie się tzw. telepracy, polegającej na spełnianiu zawodowych obowiązków w domu, przy jednoczesnym zachowaniu większości przywilejów pracowniczych. W tym czasie na europejskim rynku mebli biurowych rozpoczął się poważny kryzys. Tutejsi producenci mieli nadzieję, że zostaną wprowadzone prawne regulacje, nakazujące wyposażanie domowych biur w odpowiednie meble i dzięki temu popyt na ich produkty wzrośnie. Nadzieje te okazały się płonne. Pracodawcy inwestowali w elektroniczno-techniczną część wyposażenia biura domowego, wybór mebli pozostawiając w gestii pracowników, którzy oczywiście nie inwestowali w drogie sprzęty. Niemniej jednak od tamtej pory każda licząca się firma ma w ofercie wyposażenie typu home office, na ogół dużo lepsze od tego, które można nabyć w marketach meblowych.

Oferta home office

Klienci poszukujący mebli biurowych do domu zwracają szczególną uwagę na ich kolorystykę. Wybierają zazwyczaj dyskretne i neutralne pastele, dobrze komponujące się we wnętrzach domów i niewielkich, kameralnych biur. Najważniejszą cechą tego typu mebli jest jednak rozmiar. Niewielkie gabaryty w połączeniu z maksymalnym skondensowaniem funkcji w jednym meblu decydują o jego przydatności do aranżacji domowego miejsca pracy. Często są to rozwiązania mobilne, ponadto wyróżniające się stylistyką odmienną od typowo biurowej, czy też gabinetowej. Ważną kwestią jest możliwość wkomponowania tych mebli w domowy wystrój wnętrz. Dlatego muszą być neutralne wzorniczo, a ich charakter powinien być łagodniejszy, niż wyposażenia biurowego.

Najczęściej sprzedawane są biurka, wieże multimedialne i kontenery. Natomiast krzesła i fotele dobierane do mebli home office często pochodzą z kolekcji obejmujących produkty przeznaczone do wyposażenia wnętrz mieszkalnych, np. kuchni i jadalni. Jest to wynik dążenia do osiągnięcia spójności stylistycznej i konsekwencji projektowej we wnętrzach. Meble te najlepiej sprzedają się z ekspozycji, ponieważ klient może je obejrzeć i przekonać się bezpośrednio do zastosowanych rozwiązań.
Osobną grupę produktów stanowią meble przeznaczone do aranżowania domowych gabinetów i bibliotek. Trzeba przyznać, że w tego typu aranżacjach często sprawdzają się profesjonalne meble biurowe i menedżerskie, które są stylistycznie dopasowane do przewidywalnego charakteru wnętrz ekskluzywnych domów i rezydencji.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także