Jak urządzić w biurze... przestrzeń kuchenną?
Odpowiednie wyposażenie biura przekłada się na komfort pracy zatrudnionych w nim osób. Atrakcyjna przestrzeń to nie tylko wygodne i ergonomiczne biurka oraz fotele. To także dobrze zaprojektowana i doposażona kuchnia oraz pomieszczenia socjalne, w których można spokojnie zjeść posiłek, zregenerować się i zebrać siły do mierzenia się z kolejnymi obowiązkami.
Decydując się na podjęcie pracy w danej firmie, nowy pracownik zwraca uwagę nie tylko na zakres obowiązków, skład zespołu i lokalizację siedziby – okazuje się, że równie ważne jest atrakcyjne wyposażenie biura. Dzięki odpowiednio zaprojektowanej przestrzeni kuchennej można bez problemu odgrzać wcześniej przygotowany posiłek, bez konieczności opuszczania biura w poszukiwaniu okolicznych restauracji. To oszczędność czasu i pieniędzy zarówno dla pracowników, jak i pracodawcy.
Tak jak każde pomieszczenie biurowe, kuchnia i przestrzeń socjalna muszą być ergonomiczne i funkcjonalne. Ich wielkość powinna być dostosowana do ilości pracowników – zbyt mała kuchnia oznacza niekończące się kolejki do kuchenki mikrofalowej czy ekspresu do kawy. Nie może też zabraknąć wolnego miejsca przy stole – w innym przypadku pracownicy będą jedli obiad przy biurku, a w całym biurze będzie czuć zapach jedzenia. W niewielkich pomieszczeniach doskonale sprawdzą się długie blaty, przy których warto postawić wygodne i praktyczne hokery.
Przerwa na lunch to także czas na chwilowe oderwanie się od pracy oraz czas na spotkania z innymi pracownikami. Warto więc wygospodarować przestrzeń na stół z krzesłami – pozwoli to zgromadzonym na wspólny posiłek i inspirujące rozmowy.