Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor:
  • 01 maj 2006 00:00

Meble biurowe przyjazne dla ludzi

Biuro to przede wszystkim miejsce pracy – często wielogodzinnej, dlatego musi być wielofunkcyjne. Jest to przestrzeń przebywania: mniej i bardziej formalnych spotkań, narad, spożywania posiłków, a nawet wypoczynku.

Prawdziwą miarą dbałości pracodawców o pracowników jest nie tylko komfortowe wyposażenie stanowisk pracowniczych, ale też zapewnienie im warunków do relaksu i wyciszenia, np. poprzez aranżację pokojów wypoczynkowych, pomieszczeń socjalnych, minijadalni. Wszystko według zasady: efektywna praca wymaga równie efektywnego wypoczynku.

Inną sferą w przestrzeni biurowej są sale konferencyjne, pokoje gościnne i salki narad, które wyposażane są w meble nietypowo biurowe: tapicerowane fotele, kanapy, pufy, stoliki okolicznościowe itp. Podobnych aranżacji wymagają poczekalnie, hole recepcyjne, a czasem palarnie.

Potencjał do wykorzystania

Biorąc pod uwagę szeroką gamę możliwości stosowania mebli tapicerowanych we wnętrzach biurowych, wiele firm wyposażających biura ma je w ofercie. Powstają też firmy specjalizujące się w sprzedaży mebli tapicerowanych przeznaczonych właśnie do wnętrz publicznych. Przykładem importera i dystrybutora mebli i krzeseł biurowych, proponującego też tapicerkę mogą być takie firmy, jak K & R Design (np. produkty Hermana Millera) czy też Kinnarps Polska (produkty Kinnarps, Materia, Klaesson, Skandiform), albo Akademia architektury.com (np. kolekcja „Le Corbusier”). Natomiast marki, które specjalizują się w oferowaniu mebli tapicerowanych spełniających wymagania wnętrz biurowych to m.in. Noti i Eljot.

Wprawdzie przedstawiciele branży podkreślają, że w Polsce jeszcze trudno mówić o rynku wnętrz publicznych, ponieważ nie ma na razie dobrze rozwiniętej architektury tego typu, jednak równocześnie podkreślają, że często sprzedają meble tapicerowane i okolicznościowe do biur. Stanowią one nieodłączny element ich asortymentu, ponieważ umożliwiają oferowanie kompleksowej usługi wyposażenia przestrzeni biurowej.

Zazwyczaj są sprzedawane wraz z meblami, krzesłami, fotelami pracowniczymi – jako jeden z elementów spójnej aranżacji. Na ich zakup decydują się firmy, które wyposażenie wnętrz powierzyły architektom lub projektantom wnętrz, dbającym o konsekwencję stylistyczną i funkcjonalną całej przestrzeni. Coraz częściej nawet niewielkie projekty obejmują meble tapicerowane, w wersji minimalnej pojedyncze fotele ze stolikiem lub kilkumodułową sofę. Znajdują one zastosowanie głównie w gabinetach prezesów i menedżerów, podnosząc ich prestiż i budując odpowiedni wizerunek użytkowników tych wnętrz. Oprócz tego najczęściej pojawiają się przy recepcjach, w poczekalniach i miejscach obsługi klientów. Stanowią też wyposażenie sal konferencyjnych, a także stanowisk pracy home office.

Sprostać wymaganiom

Meblom tapicerowanym wykorzystywanym w aranżacjach wnętrz biurowych stawiane są wysokie wymagania, odmienne od tego, czego spodziewamy się po „domowych” meblach wypoczynkowych. O różnicach między tymi dwoma typami mebli tapicerowanych przypomina Aleksandra Krawsz z firmy Kinnarps Polska: Produkty stosowane w biurach i innych miejscach publicznych zostały zaprojektowane do innych celów, a przede wszystkim z myślą o innej intensywności użytkowania. Dlatego wykorzystywane są w nich inne, bardziej wytrzymałe materiały. Inna jest też skala takich produktów, a ich forma powinna zapewniać m.in. łatwe czyszczenie (dlatego tak często między oparciem a siedzeniem, a czasem też między siedzeniem i podłokietnikami są szczeliny). W związku z intensywniejszym użytkowaniem stosowane są w nich twardsze pianki poliuretanowe, odporne na odkształcenia, a także tapicerki bardziej wytrzymałe na zużycie. Przy doborze materiałów obiciowych niemałą rolę odgrywają też przepisy ogniowe i higieniczne.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ