Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Kuchnia z serii Senso Kitchens firmy Black Red White. Fot. Black Red White

Kuchnia z serii Senso Kitchens firmy Black Red White. Fot. Black Red White

  • Autor: mg
  • 11 maj 2018 07:55 (aktualizacja: 14 maj 2018 12:05)

O jakich kuchniach marzą Polacy? Znamy wyniki konsumenckich badań

Klasyczna, minimalistyczna, a może utrzymana w duchu przemysłowego loftu? Najnowsze badanie zrealizowane na zlecenie marki Black Red White pokazuje, jakie kuchnie cieszą się wśród Polaków największą popularnością.

Kuchnia w dalszym ciągu postrzegana jest jako serce domu i miejsce, w którym głównie przygotowujemy posiłki. Widać jednak, że to pomieszczenie zaczyna pełnić także inne funkcje - to na przykład idealna przestrzeń do rozmów czy spotkań z przyjaciółmi. Rozszerzenie wachlarza czynności, jakie wykonujemy w kuchni, wpływa także na jej układ, sposób wyposażenia oraz styl, w jakim jest utrzymana.

Wyniki badania zrealizowanego na zlecenie marki Black Red White wskazują, że obecnie klienci poszukują kuchni w bardzo różnorodnych stylach i nie można mówić o jednym, wiodącym trendzie. Polacy co prawda nadal silnie przywiązani są do klasyki i delikatnych, stonowanych barw, co nie oznacza jednak, że większość z nas decyduje się np. na kuchnię w kolorze bieli. Lubimy duże, funkcjonalne kuchnie, sprawiające wrażenie ciepłych i przytulnych, takie w których miło spędza się czas. Liczy się dla nas wygląd pomieszczenia, dlatego chcemy, by kuchnia była utrzymana w stylistyce, która jest nam bliska. Myśląc o aranżacji kuchni, rozważamy także, ile czasu i wysiłku będziemy musieli włożyć w jej urządzenie, ponieważ większość badanych przekłada atrybuty praktyczne ponad te wizualne. Niewielu z nas jest skłonnych zrezygnować z rozwiązań praktycznych na rzecz dopasowania się do obowiązującej mody lub stylu, ponieważ to, co liczy się dla Polaków najbardziej, to funkcjonalność kuchni (74 proc.), jej układ i plan (64 proc.), a także wyposażenie (57 proc.).

W pierwszej piątce stylów, które przypadły do gustu największej liczbie respondentów, znajdują się kuchnie:
- klasyczne – charakteryzujące się jasnymi kolorami, gładkimi lub frezowanymi frontami z eleganckimi dodatkami (prawie 80 proc. wskazań); 
- z wyspą wielofunkcyjną, która może być stołem, blatem roboczym lub wykorzystana jako strefa przygotowywania potraw i zmywania (72 proc.); 
- w delikatnych, stonowanych kolorach (71 proc.); 
- otwarte na salon lub jadalnię (67 proc.).
- minimalistyczne – posiadające proste fronty bez zdobień, z małą liczbą górnych szafek lub całkowicie ich pozbawione (63 proc.).

Dalsze pozycje zajmują: kuchnie z dwukolorowymi frontami szafek (59 proc.), utrzymane w różnych odcieniach szarości (58 proc.), w stylu loftowym bądź industrialnym (45,5 proc.) oraz te w ciemnych barwach (44,6 proc.) – z czarnymi, granatowymi lub imitującymi beton bądź miedź frontami.

Urządzając kuchnię, konsumenci na pierwszym miejscu stawiają jej funkcjonalność. Nie ma w tym nic dziwnego - przemyślane rozplanowanie i wyposażenie tego pomieszczenia znacznie poprawia komfort jego codziennego użytkowania. Coraz więcej osób świadomie rezygnuje też z utartych kanonów, poszukując rozwiązań, które będą odzwierciedlać ich indywidualne preferencje, dzięki temu ta przestrzeń będzie jedyna w swoim rodzaju.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ