×
Subskrybuj newsletter
dobrzemieszkaj.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNER PORTALU
Fotel tylko w towarzystwie sofy lub narożnika

Fotel tylko w towarzystwie sofy lub narożnika

Autor:
Dodano: 27 gru 2013 18:02

Polacy najczęściej kupują fotele stanowiące element zestawu wypoczynkowego. Preferowana jest stonowana kolorystyka, bliska barwom ziemi. Jeśli mają być mocnym elementem kolorystycznym wnętrza, często obite są materiałem w intensywnej czerwieni.

Do preferencji klientów dostosowana jest oferta producentów mebli. Standardem nowych kolekcji jest sofa i fotele. Rzadko osobną uwagę poświęca się fotelom. Ich wzornictwo jest odbiciem całościowego myślenia o programie mebli tapicerowanych. Takie są też wybory odbiorców: w wyposażeniu salonu powinny znaleźć się wypoczynki, w tym również fotele.

Tylko w zestawie

Niektórzy sprzedawcy kierując się obserwacjami zwyczajów użytkowników, konieczność obecności fotela w domu wiążą z realizacją potrzeby posiadania własnego miejsca w domu. Ten rodzaj mebla wydaje się idealny do odpoczynku, dlatego zyskuje sympatię domowników. Najczęściej dokonywane wybory foteli wiele mówią o zwyczajach Polaków. Na przykład w warszawskim salonie Wik chętnie kupowane są fotele z funkcją relaksu np. z wysuwanymi podnóżkami – meble, na którym można spędzić wieczór na oglądaniu telewizji, jak również komfortowo wypocząć.

Zdaniem Haliny Gotowicz z salonu Markann w Piszu, ten rodzaj foteli wybierany jest najchętniej przez osoby starsze lub takie, które prowadzą aktywne życie zawodowe a dom jest dla nich przede wszystkim miejscem wyciszenia i odpoczynku.

Beże, brązy, szarości

Danuta Fąfara z salonu Hermes w Pile zauważa, że klienci najchętniej kupują fotele w kolorach stonowanych, najczęściej beżach lub brązach, jak też w pastelach.  Beżowe meble w tkaninach preferują odbiorcy salonu Asan w Dzierżoniowie. Jasna tapicerka jest też popularna w białostockim salonie Akropol. Brązy i beże są cenione w piskim salonie Markann. Halina Gotowicz zaznacza, że nabywców znajdują też meble w intensywnej czerwieni lub innych, ostrych kolorach. Są to jednak wybory mniej popularne.

Sprzedawcy są zgodni co do faktu, że fotel nie jest produktem tanim. Najczęściej wybierane są modele w tkaninach, rośnie jednak popularność ekoskór. Elżbieta Szeszko z salonu Akropol w Białymstoku zwraca uwagę na fakt, że fotele w tzw. skórach ekologicznych chętnie wybierane są nawet przez alergików. Ekoskóry cenione są ze względu na łatwość pielęgnacji i estetykę. Rośnie też sprzedaż foteli skórzanych. Cena zestawu: 3-osobowa sofa i dwa fotele z funkcją „Relax” w Centrum Meblowym Wik to ok. 7 tys. zł. W warszawskim salonie do najchętniej wybieranych produktów należą meble firmy Komfort Meble z Księżyna, BFM Etap oraz HF Helvetia Furniture. Meble firmy BFM Etap są bardzo popularne w salonie Markann w Piszu. Chętnie kupowane są też fotele z oferty firm Dąb, Unimebel i Meblotap. Andrzej Sukniewicz z salonu Asan w Dzierżoniowe wśród najlepiej sprzedających się modeli wymienia fotele z programu „Tamara” firmy Dąb oraz „Johinia” firmy HF Helvetia Furniture w ekoskórze.

Forma i komfort

Przedstawiciele salonów meblowych zwracają uwagę na tendencję widoczną w tym roku również w innych sektorach produktowych: preferencje Polaków kierują się w stronę prostych form i nowoczesnej stylistyki. Można to też zauważyć w sprzedaży innych rodzajów mebli tapicerowanych: sof lub narożników. Mebel ma być prosty, nawet jeśli aranżuje się nim wnętrze o charakterze klasycznym. Wyroby nowoczesne, o formach geometrycznych preferują odbiorcy salonu Markann.

Zdaniem Haliny Gotowicz, zmiana w wyborach estetycznych klientów jest coraz bardziej widoczna.
Być może ze względów praktycznych obecnie duży udział w rynku mają fotele z elementami drewnianymi. Chętnie kupowane są zarówno produkty, w których stanowią one podłokietniki lub pełnią wyłącznie charakter dekoracyjny. Uwagę na takie detale zwracają m.in. klienci białostockiego salonu Akropol i salonu Hermes w Pile. O specyfice polskiego rynku foteli wypoczynkowych może też mówić znaczny w nim udział modeli typu „finka”. W Hermesie mają one ok. 60% udziałów w sprzedaży produktów z tego sektora a ok. 20% przypada na fotele z bokami drewnianymi.

Klient zwraca dziś uwagę nie tylko na wygląd mebla, ale i jego komfort – mówi Dariusz Rychlewski z salonu Wik. Odbiorcy są coraz bardziej świadomi obowiązujących trendów, ale też własnych preferencji, także co do jakości mebla, który ma stać się ich nieodłącznym towarzyszem wypoczynku.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także